Cercetări științifice în domeniul economic și managerial
Colegiul Economic HERMES
”Cercul de cercetari stiințifice privind calitatea produselor și serviciilor de marketing și merchandising” este destinat profesorilor și elevilor din școală, în scopul realizării unor cercetări, în echipe de profesori și elevi, în domeniul comerțului, turismului, alimentației publice și contabilității. Acesta se desfășoară lunar, ca activitate științifică transcurriculară și extracurriculară
Autor: Prof.dr. Singureanu Nicoleta
Caracteristicile de calitate ale serviciilor se află în relație de interdependență. Exemple de caracteristici ce pot fi specificate în documentele care prescriu calitatea (conform standardului ISO 9004-2:2015): ....
Autor: Prof. Beatrice Petrescu
Cercetările științifice în domeniul calității produselor și serviciilor, de marketing și merchandising sunt esențiale pentru dezvoltarea strategiilor de afaceri eficiente și îmbunătățirea experienței clienților....
Autor: Prof. Emilia Cucu
Cercetările de marketing au rol important in cadrul intreprinderilor din diferite domenii de
activitate, asigurănd informatiile necesare in procesele decizionale.
O definitie a cercetărilor de marketing, care sintetizează punctelor de vedere ale
specialiștilor, conchide că „cercetarea de marketing reprezintă activitatea formala prin intermediul
căreia, cu ajutorul unor concepte, metode și tehnici științifice de investigare se realizează
specificarea, măsurarea, culegerea, analiza și interpretarea informațiilor de marketing, destinate
conducerii unității economice pentru cunoașterea mediului în care funcționează, identificarea
oportunităților, evaluarea alternativelor acțiunilor de marketing și a efectelor acestora.”...
Autor: Prof. Simona Mihaila
Documente privind inventarierea
Consemnează operațiuni de pregătire a inventarierii,de înregistrare a elementelor
inventariate, de prelucrare a rezultatelor inventarierii. De exemplu: Lista de
inventariere, Proces verbal de inventariere, Decizie de imputare, Angajament de plată......
Autor: Prof. Simona Mihaila
Noțiunea și importanța documentelor
• Conform Legii contabilității nr. 82/1991, orice operațiune economică
efectuată se consemnează într-un document care stă la baza înregistrărilor
în contabilitate, dobândind astfel calitatea de document justificativ.
• Documentul justificativ reprezintă actul scris întocmit pentru
consemnarea la origine (pentru prima dată) a operațiunilor, servind ca
dovadă a înfăptuirii acestora.......
Autor: Mateuta Ioana – Clasa a IX—a A
Îndrumător: Prof. Gheorghe Eugenia Doinita
Exista diverse modele de mobilier modern pentru prezentarea produselor de make-up atat de
cautate de doamne si domnisoare. Mai jos sunt cateva dintre brandurile cunoscute, expuse pe
mobilier comercial modern in magazinele de profil.
✓ Pentru produsele L’OREAL se utilizeaza raft cu vitrina pentru produse cosmetice, un element esențial pentru spațiile de vanzare.......
Autor: Prof. Mirica Daniela
Reciclarea este procesul de transformare în ceva nou, a lucrurilor care nu ne mai sunt de folos. Reciclarea reprezintă introducerea unor reziduuri sau deșeuri într-un proces tehnologic pentru a obține reutilizarea și valorificarea lor sau în scopuri ecologice. Prin intermediul reciclării se reduce consumul de materie primă nouă și de asemenea se reduce consumul de energie și totodata nivelul de contaminare al mediului natural......
Autor: Prof. dr. Singureanu Nicoleta
Caracteristicile de calitate sunt un ansamblu de proprietăți intrinseci care definesc marfa respectivă față de o cerință precizată și care dau utilitate acesteia.
Economistul american de origine română J.M. Juran, în lucrarea sa ”Introducere în controlul calității”, arată importanța caracteristicilor calității precizând că acestea reprezintă ”fundamentul pe care este construită calitatea”.....
Autor: Prof. dr. Singureanu Nicoleta
Calitatea serviciilor exprimă măsura în care un serviciu satisface cerințele consumatorilor. Pentru a stabili gradul de satisfacere a cerințelor clienților, aceste cerințe trebuie identificare și definite prin intermediul caracteristicilor și componentelor serviciilor. Astfel, considerând că rolul cheie......
Autor: Prof. Beatrice Petrescu
Cercetările științifice în domeniul calității produselor și serviciilor, de marketing și merchandising sunt esențiale pentru dezvoltarea strategiilor de afaceri eficiente și îmbunătățirea experienței clienților......
Autor: Prof. Cucu Emilia
Fișa de verificare a calității magiunului de prune......
Autor: Prof. Cucu Emilia
Marketingul educaţional reprezintă capacitatea de a planifica şi conduce schimbul de relaţii
dintre instituţii şi un public foarte variat.
Implementarea marketingului în cadrul sistemului de învăţământ constă în definirea şi
dezvoltarea unui program educaţional ce întâmpină nevoile specifice ale unui grup de indivizi si
totodată reprezinta actul comunicării cu aceştia într-o manieră care să presupuna un schimb de
valoare avantajos pentru ambele părţi......
Autori: Elevii Bîrsan Petru și Aleman Matei
Inflația se manifestă atunci când se înregistrează o creștere generalizată a prețurilor bunurilor și serviciilor, nu doar ale unor articole specifice, ceea ce înseamnă că astăzi poți cumpăra cu un euro mai puțin decât ai putut cumpăra ......